Covid, Vaksin dan Teori Ayam

Vaksin untuk HIV tidak ada, tiba tiba vaksin untuk covid 19 dah ada? Nampak sangat vaksin ini sebenarnya ciptaan yahudi untuk tujuan bisnes, mereka cipta penyakit dan mereka juga yang cipta vaksin untuk cegah penyakit, macam virus dalam computer, mereka yang cipta virus dan mereka jugak yang cipta anti virus. Apa komen abang mayat.

Random photo taken from the google image cache

Jawapan:

Dapat gambar ni dalam komen post sebelum ini, jawapan abang..,
HIV tidak berjangkit melalui sentuhan, orang berzina baru boleh terjangkit.., atau pindahan darah, jadi virus ini boleh di kawal, untuk makluman, selain HIV, virus Denggi pun belum ada vaksin yang mana virus terjangkit melalui gigitan nyamuk. Tapi nyamuk ni senang di bunuh maka kes Denggi tidak tinggi dan terkawal.

Tapi tiba tiba ada virus yang berjangkit melalui udara, seluruh dunia terkena, dua juta orang dah mati, masjid dan rumah ibadat di tutup, kelab malam, dan panggung wayang juga di tutup. Malahan ada Jemaah Tabligh terkandas lapan bulan di india kerana virus ini.
Maka orang islam pun pakat pakat berdoa, buat solat hajat, minta pertolongan pada Allah,dan tak sampai setahun, vaksin ditemui oleh pakar perubatan.

Tidak kah korang mahu bersyukur? Bila doa korang dimakbulkan secara berjemaah?

Siapa yang bersukur Allah akan tambah nikmat. Siapa kufur azab Allah amat pedih!

Geng kospirasi yakin dunia ni dikawal oleh yahudi serta freemason, padahal tiada yang berkuasa melainkan Allah, siapa yakin yahudi ada kuasa ke atasnya maka dia sedang syirik!

Rujuk al quran, mereka meracang, tapi Allah merancang dan Allah sebaik baik perancang!

Jika betul yahudi yang cipta penyakit dan cipta vaksin untuk tujuan bisnes, kenapa negara kapir yang banyak kena virus zika? Kenapa mereka yang banyak kena HIV? Dan kenapa sampai sekarang mereka tak jual vaksin denggi dan zika dan HIV? Tentu kaya jika ada vaksin tu, sebab denggi ni dah wujud sejak tahun 1779 dan zika pula dah ada sejak tahun 1947, sekarang dah nak masuk 2021 kenapa yahudi tak jual vaksin denggi dan zika jika betul mereka handal?”

Sebab mereka tak handal pun, Allah yang cipta penyakit dan Allah juga yang bagi ilham pada manusia untuk jumpa penawar, yahudi tak berkuasa, Allah yang berkuasa, yahudi merangcang, Allah juga merancang, dan Allah sebaik baik perancang! Apa korang ingat vaksin untuk denggi dan zika ni simple macam anti virus dalam computer yang susun nombor guna binary kod bagai?

Ciptaan Allah ni Maha Hebat sehingga Allah berfrman: berkumpul semua manusia nak buat seekor lalat pun tak mampu, apatah lagi nak buat kuman? jadi pleaselah berhenti buang masa tuduh yahudi hebat sangat control dunia, lebih baik luangkan masa untuk kaji kebesaran Allah, dan ambil manafaat dari ciptaanya untuk selamatkan manusia dan selamatkan iman kita.

Bab vaksin ditemui, bersukurlah, doa kita dah makbul, dan Bila vaksin tu dengan izin Allah mampu buat perisai dalam dunia macam vaksin sebelum ini, sujud syukur lah kita sebab insyaAllah kita boleh kembali solat rapat, dan kembali boleh pergi haji tahun ini, amin…

Akhir kata: Siapa yang bersukur Allah akan tambah nikmat. Siapa kufur azab Allah amat pedih!

Ps: kesian tengok orang tua main internet bila dapat layan youtube dan facebook tapi berlagak macam sudah tahu semua benda padahal semua orang boleh share konten di youtube serta facebook, maka janganlah mudah tertipu, kajilah dengan rujuk pakar, jika malas nak kaji, cukuplah layan FB page keretamayat.
Woha!

salinan dari facebook Keretamayat (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=252090579606355&id=100044162452807)

[URBAN LEGEND] HIV Dalam Pepsi, Cola, Tropicana, etc

Untuk beberapa hari yg akn dtg . Jangan ambil/minum/beli minuman dari mana2 produk syarikat Pepsi sprti PEPSI , TROPICANA JUICE , SLICE , 7UP , COCA COLA dan lain2 kerana ada pkerja dari syarikat itu telah menambah darahnya yg tercemar dgn HIV . Berita ini keluar di Berita TV 7 . Tolong 4ward kpd rkan2 yang lain !!

Pernah dapat emel, sms, facebook/twitter, etc pasal benda ni?

Jangan terpengaruh, baca artikel di bawah untuk penerangan yang lebih jelas:-

Every SMS you receive about Pepsi or any other rumors, please take some time and do research.

SMS yang mengatakan kononnya terdapat seorang pekerja PEPSI telah manambahkan darahnya yang tercemar dengan HIV ke dalam minuman PEPSI sedang tersebar dengan meluas di dalam Internet. Versi English mesej ini telah lama tersebar di India sejak beberapa bulan Julai lalu.

Perkara yang melucukan tetapi harus diterangkan kerana pengguna internet dan telefon yang terdedah kepada mesej ini adalah terdiri daripada pelbagai lapisan umur dan masyarakat. Mereka mempunyai kefahaman yang berbeza-beza mengenai sesuatu isu. Ada yang berfikiran pendek dan mudah percaya dan ada yang berfikiran kritikal dan tidak mudah terpedaya dengan sesuatu berita yang tidak berasas.

Oleh kerana kami turut mendapati ada orang yang termasuk dalam “Golongan Profesional” turut sama menyebarkan khabar angin ini, maka kami berpendapat bahawa menulis sesuatu tentang perkara ini adalah berbaloi. Berikut adalah komen kami tentang khabar angin ini.

1. Berita Baik. HIV tidak akan dapat hidup di luar tubuh badan manusia, apatah lagi di dalam tin Pepsi. Jadi, jika benarpun cerita ini, anda tidak perlu takut dijangkiti HIV gara-gara meminum Pepsi.

2. Tiada isu rasmi daripada mana-mana pihak berkuasa sama ada di dalam mahupun di luar negeri mengenai khabar angin ini. Ini menunjukkan bahawa khabar angin ini merupakan khabar angin semata-mata dan tidak berasas.

3. Jika benarpun perkara ini berlaku, sudah tentu Pepsi telah membuat kenyataan rasmi mengenai perkara ini dan menarik balik mana-mana keluarannya yang dikhuatiri tercemar dengan darah pekerja penghidap HIV. Syarikat multinasional sebesar Pepsi mempunyai SOP (Standard Operating Procedure) untuk menangani perkara-perkara seperti ini.

4. Syarikat sebesar Pepsi juga tidak mungkin akan dapat menyembunyikan perkara ini jika ia benar. Selain daripada standard kawalan kualiti dalaman yang ketat, Pepsi juga tidak akan terlepas daripada Audit Kualiti dan Audit Sosial daripada pelbagai pihak luar termasuk pertubuhan-pertubuhan kerajaan, NGO dan pertubuhan-pertubuhan sosial yang lain jika sesuatu perkara seperti ini berlaku.

5. Banyak berita-berita karut dan tidak berasas seperti ini pernah disebarkan dan terbukti tidak benar. Terdapat agenda-angenda perniagaan mahupun publisiti murahan yang mendorong kepada penyebaran khabar angin seperti ini.

Kesimpulan:

Jangan bazirkan kredit telefon mahupun masa anda untuk menyebarkan berita-berita khabar angin yang boleh merendahkan pandangan orang lain terhadap daya pemikiran anda walaupun anda berbuat demikian kerana anda menyayangi orang tersebut.

Jadi kesimpulannya, jangan cepat percaya pada khabar angin yang sebegini.

sumber : copy paste dari status seorang rakan kami di Facebook